Ce inseamna Facebook (de fapt)

E o retea sociala unde, cel putin pana in prezent, majoritatea celor cu care am avut contact “se infrateste”. Rareori am vazut dialoguri CU ADEVARAT in contradictoriu, aprige/aprinse, bazate pe argumente solide.
De cele mai multe ori, fiecare cade de acord cu fiecare. Argumentatiile sunt de cele mai multe ori lipsite de substanta, sunt argumente…relaxa(n)te si atat. Cu care lumea este de acord.

Lipsesc parca dialogurile “incinse” – la nivel vizibil, evident -, dialoguri in care sa NU mai fii frate cu partenerul de discutie ci sa opui rezistenta solida, argumentata, ideilor sale, lasand la o parte artificiile de genul “:)” si “:D” (vezi mai jos).

Uneori, desi unele subiecte sunt serioase, foarte multi simt nevoia sa isi “indulceasca” afirmatiile cu cate un “:)” sau un “:D”. Nu prea pricep de ce…

Ca oriunde, barbatii sunt disperati. DAR…o fac muuuuult mai subtil decat pe alte retele sociale in genul Hi5, unde colcaie de oameni care nu inteleg de ce am scris mai sus “majoritatea[...]se infrateste”. (da, stiu, suna ca dracu` dar asa e corect, damn! Urasc uneori regulile astea…grrr…).

Tot spre deosebire de Hi5, aici sunt abordate si teme de psihologie/filozofie/business. Oamenii interactioneaza in cadrul acestor teme, deseori insa doar pentru cateva minute. Fluxul de teme propuse fiind foarte mare/rapid, un subiect nu se bucura de prea multa atentie decat 10-15 maxim 30 de minute.

Gradul de cultura este in general ridicat. Limbajul folosit destul de elevat/corect. Ceea ce este imbucurator.

Se remarca anumite tipologii umane pe FB:

- Persoanele ce-si pun multe poze/schimba avatarurile des – pun f. mult accent pe partea vizual-cromatica. Aici sunt 2 sub-categorii – persoane superficiale ce doar vor sa arate din ce in ce mai bine si sa smulga aplauze, intru cresterea…ego-ului…sau persoane ce pur si simplu apreciaza esteticul/cromaticul, persoane cu afecte puternice.

- Persoanele ce pun videoclipe multe si…cam atat. Adicatelea borrring. Daca vreau sa vad numai clipuri ma uit pe YouTube. Nu e nimic rau sa impartasesti niste preferinte, dar NU doar asta.

- Persoane ce pun ei insisi LIKE la propriile postari, deseori. (no comment aici…:D)

- Persoane business, care pun accent pe afaceri/miscari din piata/gaselnite noi/stiri din ziare. In general sunt interesante postarile lor, chiar POTI sa aflii chestiuni interesante.

- Tipi si tipe care ies “la agatat”. Acestea “se simt”. Oricum, muuult mai putine si mult mai putin transparent decat pe (clasica comparatie) Hi5.

- Persoane care si-au facut cont (in special) pentru a-si promova business-ul/proiectul/proiectele. Specie nemaintalnita pe Hi5.

- Persoane ce pun f. multe poze de prin excursii/lume/Univers. In functie de tematica pot fi enervante sau chiar interesante. Arata, in functie de preferinta/realizarea fotografiilor un anumit grad de cultura/viziuni. Sau pur si simplu…vor un spatiu unde sa le depoziteze + sa impartaseasca prietenilor care sa le poata “fura”. : )

- Cei ce prefera sa comenteze la cele spuse de altii dar nu prea scriu ei insisi ceva.

- Mai sunt si cei care…nu au ce face la munca si-si umplu timpul. :D

2 thoughts on “Ce inseamna Facebook (de fapt)”

  1. Foarte corect ! Am sa fiu si eu “infratita” cu tine, fara sa te contrazic.
    Acum fara gluma, extrem de buna observatia cu faptul ca nu prea exista discutii in contradictoriu. Cu o experienta de 12 ani de net, am observat si eu asta, si tot acelasi lucru imi spunea si o prietena, care se exprima asa: “FB-ul e ciudat. E o lume prea flower-power”. Bine, ea adauga: “in lumea aceea dulceaga, te-am remarcat pe tine: pareai a fi dispusa si a tine la ceva tavaleala virtuala” [tavaleala in sensul de schimb de idei, eventual in contradictoriu]
    Si inca ceva: urasc emoticoanele puse doar de dragul de a fi puse, sau pentru a mima interlocutorul, sau pentru a indulci afirmatia.

  2. Mi-am facut cont pe FB mai mult sin curiozitate si pentru putea vedea diferenta dintre el si Hi5 care este una foarte mare. Mi-a placut la FB chestia cu promovarea propriului blog. Am cont de putina vreme pe FB si inca nu m-am bagat in comentariile de acolo. Le citesc si cam atat. Prefer sa comentez direct pe diferite bloguri decat pe FB.
    Iar pentru a avea un ‘spatiu al tau” unde sa postezi fotografii din vacanta si filmulete publice existe blogul personal.
    Ceea ce mi-a placut la FB este ca am descoperit profilul lui Captain Planet si un site cu noile episoade, a fost mult mai simplu decat se la caut pe google.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>