Cosmote merge bine. Romtelecom mai putin bine.

Cosmote Romania, al treilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, a intregistrat o crestere de 44,7% a veniturilor in primul trimestru al acestui an, la 77 mil. euro, comparativ cu nivelul de 53,2 mil. euro din perioada similara a lui 2008.

Profitul operational a fost de 13 mil. euro, fata de o pierdere operationala de 25,8 mil. euro in T1 2008. Numarul de clienti ai Cosmote a urcat la 6,1 milioane de utilizatori, cu 45% mai mult decat anul trecut. Operatorul avea 5,9 milioane de utilizatori la finele lui 2008. Cosmote face parte din grupul OTE din Grecia, care mai detine in Romania Romtelecom si Germanos.

Adicatelea “mama ce destept am fost ca m-am abonat la acestia”.

ROMTELECOM de cealalta parte, a mai pierdut 2,9% din numarul de abonati pe telefonie fixa, ajungand dupa T1 la 2,9 mil. utilizatori. Veniturile companiei au scazut dar totusi profitul operational a fost de 13,7 mil. euro, comparativ cu o pierdere de 14,2 mil. euro in aceeasi perioada din 2008.

Deci Romtelecom se poate sa fi avut si profit net, ceea ce este o treaba. Astept(am) ca si Cosmote sa raporteze profit net cat de curand…

Orange Romania a cam pierdut 200.000 de clienti de la trimestrul patru la primul trimestru al anului, dand vina pe “criza economica”. Acum, eu cred ca un rol important l-a avut si introducerea portabilitatii. Multi din Orangerie si Visinerie (Vodafone) fugind spre Cosmote, poate si Zapp…

Vodafone Romania inca nu a raportat nimic, dar cred ca vom vedea si acolo pierderi.

………………………………………….

Si ca veni vorba de Orange… Cat am fost in Vama colindau oameni pe-acolo, imbracati in portocaliu, ce imparteau vesel si gratuit carduri SIM prepaid cu 4 euro credit. Face parte dintr-o strategie Orange ce se desfasoara “in anumite locuri, in anumite perioade”, pentru a atrage clienti.

Cand te trezesti cu cardul gratis in mana…parca-parca-ti vine sa o si folosesti…si dupa aia sa afli si ce alte oferte are operatorul…si dupa aia sa devi client fidel. :) Misto strategia.

5 thoughts on “Cosmote merge bine. Romtelecom mai putin bine.”

  1. alexica, ce face orange este o strategie de marketing absolut comuna, numita foot in the door. Adica ii ceri clientului ceva mai putin important pt tine (sa ia cartela moca), dupa care ii ceri ceva mai important (sa isi reincarce cartela cu 10 euro), iar sansele sa refuze sa isi incarce cartela sunt mult mai mici daca o are decat daca nu o are. Deci omul ala isi incarca cartela, pentru ca o are. Si mai intra zece euro in contul Orange.

    Intelegi ? :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>