Vorbeli si foto munte (part 2)

M-am ridicat din pat dimineata pe la un 8 si ceva, nedormit dar macar nu aveam febra musculara. Am inceput greoi si lent a-mi strange lucrurile, lega chitara cu grija (oricum am busit-o de cateva ori la coborare, mi s-a frant inima…) si constata ca cineva-mi luase probabil din greseala tricoul pus la uscat (cu filmul Labirintul lui Pann – recomand).

De pe Omu

Cata s-a trezit cateva minute mai incolo, cu o fata ravasita dar multumita si dormita, Victor si Alex la fel. Intre timp afara s-a facut mai senin, caldut, iesise si soarele si se anunta o zi mai buna decat cea precedenta. Am iesit afara sa fac cateva poze.

Astia s-au dus sa manance o supa, un carnat, o atentie, ceva, eu am refuzat sa dau banii pe mancare la Omu, visand in schimb la un vin fiert de la Caraiman si o ciorba de vacuta, mai ieftine si mai bune.

La Omu, o ciorba costa 8 lei si cazarea la prici 25 de lei, in timp ce in camere de 2 sau 4 locuri, cazarea e 30 de lei. Avand in vedere ca te afli la 2507 metri, mi se pare cam scump, dar in fine…

Tot pe Omu

Eu voiam sa merem cat mai repede – Babele, Cabana Caraiman apoi pe Jepii Mici dar evident ca a trebuit sa stau dupa astia sa mai traga nitel tutun sanatos in fata cabanei.

Pe la 10 si nitel am inceput sa coboram, vremea era relativ misto dupa cum se si vede in poze, insa ceatza deja incepuse sa urce din vai.

La 20 de metri de cabana semnalul la mobil a cedat asa ca nu am reusit sa dau niciun mesaj/telefon decat mai incolo.

Am mers pe panta de nivel vreo ora pana cand am intrat pe platou, in linie dreapta si lejera spre Babele. Cum am ajuns pe platou s-a pus si ceatza, am prins la un moment dat semnal de am sunat pe numita Nor, de am rugat-o sa dea la o parte norii in care eram. Si-a indeplinit obligatiile si s-a mai inseninat insa dupa cativa metri semnalul si-a dat duhul iar.

Spre Cabana Caraiman

Am ajuns la Babele, unde, evident, am dat de `n` pantofari, manelisti si un mare jeep parcat pe acolo, prin iarba… pai ce pana lor!?!

Am stat foarte putin in zona si am inceput sa coboram spre Cabana Caraiman, cu o mare pofta in mine de o ciorba, inainte de Jepii Mici.

Ajunsi acolo, aflu cu stupoare ca numita CABANA se transformase in decursul unui an in…casa de vacanta, si ca nu mai serveste mancare, fiind inchisa turistilor. Aviz amatorilor. Asa ca am inghitit in sec, am injurat mult ca nu mi-am luat mancare de la Babele sau Omu si am mancat niste alimente de pe la Alex si Victor.

Intre timp am facut cunostinta si cu un caine uber simpatic, ditamai animalul, dar asa…plictisit, sictirit, statea langa noi asteptand ceva de mancare. La un moment dat i-am dat o bucata de salam, am aruncat-o gresit, la vreun metru de el, cainele a ezitat, ii era EFECTIV LENE sa se ridice si sa se miste pana acolo. S-a uitat la mine cu repros, s-a uitat la salam apoi, cu chiu cu vai, si-a urnit curul pana la salam si l-a mancat in sictir, dupa care s-a prabusit, iar, plictisit, la sol. Mare personalitate, n-am ce zice…

Sictiritul ciobanesc...

Ne-am aranjat rucsacele, ne-am echipat mai bine intrucat pe Jepii Mici era cam ceatza si frig. Am inceput sa coboram, prima portiune cu lanturi destul de spectaculoasa, eu am ramas ca de obice in spate, in timp ce Victor conducea plutonul.

Am remarcat atentia Catalinei la coborare, fara riscuri aiurea, tenacitatea lui Alex si grija lui Victor fata de grupul cu care era. La mine am remarcat ca incepea sa ma doara corpul si ma gandeam la febra musculara pe care o sa o am.

I-am tampit pe astia cu fotografii, numai pe Jepi am facut vreo 100. Dupa cateva coborari spectacoloase, lanturi si pereti misto de care mi-am busit chitara de cateva ori, am intrat in ceata iarasi si a inceput sa ploua marunt.

Lanturi pe Jepi

Am mai coborat cateva zeci de metri, de la ploaie pietrele au devenit ude, am alunecat de cateva ori, incepusem sa cam injuram cu totii si sa ne doara degetele de la picioare, de la presiunea bocancilor.

Spre incantarea Catalinei, pe drum am gasit si cateva bucati de ZMEURA (!!). Ea a vrut sa IMPARTA cu noi o SINGURA zmeura – asta da altruism, ahem…

Apoi, dupa inca cateva minute, pe versantul de vis-a-vis, am vazut si doua caprioare, fotografiate cu profesionalism (not) de subsemnatul care a injurat faptul ca si-a luat la el doar obiectivul de 55 mm, pf.

Oricum, drumul total l-am facut cam in 3 ore, prin partea de padure deja ne cam sictirisem de atata coborat, doar Catalina era vesela ca nu o mai dureau picioarele.

“Data viitoare cand mai mergem la munte, DACA mai merg, iau liftul pana sus si coboram! Peisajul e acelasi, in sens invers!”, zise dansa, spirituala ca de obicei…

Catalina pe lanturi

Ajunsi in Busteni, baietii s-au schimbat, scos ciorapi imbibati de apa, bocanci, pus sandale, schimbat tricouri, alea-alea, eu am si admirat manelistii in pantofi negri sau adidasi albi care se uitau la noi ca la ursi. I-am tras nitel in fotografii (SMILEEEE, you are a manelarrrrr!:) ) si am purces a ne lua bilete de tren si a manca ceva.

Ne luaram la acceleratul de de 18:10, apoi i-am dus pe baieti si baiete la restaurantul denumit NEW MIORITA (ahem…) unde va recomand a merge – o ciorba de vacuta costa 5 lei si ceva (fata de 8 lei la Omu), niste cartofi prajiti 3 lei, pentru a va face idee. Muzica misto, in surdina, atmosfera calduroasa, placuta.

Eram destul de obositi dar satisfacuti, am ajuns la concluzia ca s-a meritat, desi cu o seara inainte injuram cu totii.

Cascada pe Jepii Mici

Am zacut nitel la restaurant, platiram si ne-am urcan in accelerat. A avut intarziere de vreo ora insa ajunseram cu bine acasa, cu gandul de a lua fiecare cate o aspirina.

Evident, eu am uitat, asa ca in continuare am o mare febra musculara pe 80% din suprafata corpului, pana mea.

Weekendul viitor sau celalalt o sa vreau sa merg iar, in Piatra Craiului insa – n-am mai fost de mult. Curmatura, daca se baga cineva (desi nu cred, dupa ce-ati citit..:D) feel free! :)