Multi dintre jurnalisti, si pariez ca nu vorbim doar de Romania, fac rabat de la calitatea informatiilor/obiectivitatea lor pentru un scop care, pentru mine, este fals si fictiv – a te pastra in bune relatii cu sursele, cu oamenii din piata.
Uitam insa cateva lucruri, cand facem asa ceva.
1. Scopul jurnalistului este de a oferi informatii UTILE, PERTINENTE, OBIECTIVE, CORECTE si cat mai COMPLETE publicului. NU conteaza daca, in acest proces, “lovim” intr-o parte sau nu, atata timp cat informatiile sunt corecte, fair si oferim si drept la replica partilor implicate.
2. Desi pe moment poate ca unele parti s-ar putea simti lezate, ei vor ajunge, in timp, sa TE RESPECTE ca jurnalist, sa te citeasca, sa te considere o persoana verticala care are ca scop primar sa informeze. Nu doar un jurnalist care da copy-paste comunicatelor PR-istice din frica de a nu le mai primi, la un moment dat sau de teama ca unul sau altul din piata nu va mai oferi declaratii lui/ei.
3. Nu jurnalistul este dependent de sursa, sursa este dependenta de jurnalist. Ei isi fac lor bine trimitand comunicate, informand, intrucat, pana la urma, presa este si un suport de a promova informatii utile in piata, informatii (si) pozitive. Si apoi, daca cineva se va supara pe jurnalist la un moment dat, o sa vada cum exista ALTI jucatori in piata, concurenti, care vor aparea in respectiva publicatie si el nu, asa ca va reveni la sentimente mai bune.
Am fost surprins azi cand un material al meu privind amenzile primite de retailerii electroIT a fost considerat ca fiind “de scandal” de unul dintre cei mai pertinenti/mari manageri din Romania. I-am explicat ca articolul este unul vertical, corect, bazat pe cifre.
Inca nu am primit raspuns, sper sa primesc.
Pana una-alta, hai sa lasam de o parte “menajarile” si sa scriem corect, chiar daca incomod.