…sau istoria a trei luni in care numita Alex “the Great” s-a chinuit sa cumpere un produs (care intamplator ar fi trebuit sa fie cadou pentru mine :D ) de pe portalul Librarie.net. Unul dintre cele mai mari din domeniu, de pe care va sfatuiesc sa NU cumparati niciodata. Exista concurenti/alternative – Carturesti/Diverta precum si site-uri ale editurilor.
O sa relatez pe scurt ce s-a intamplat. (intre timp, recomand cu incredere Elefant.ro! Gasesti cam orice…si digital)
Pe data de 10.12.2009, Alex a plasat comanda pentru o carte de pe Librarie.net. Cartea era disponibila “LA CERERE”, urmand sa ajunga in aproximativ 20 de zile, dupa cum a fost anuntata printr-un mail automat. “Deoarece ati comandat produse disponibile la cerere, perioada aproximativa in care produsele vor ajunge este de 20 zile.Veti primi de asemenea un mail in momentul in care coletul va fi expediat.”
Pe data de 12.01.2010 (deci la MULT mai mult de 20 de zile!!!!) Alex primeste urmatorul mail.
Stimat client (a),
Acesta este un e-mail automat de informare asupra comenzii dumneavoastra.
Ne cerem scuze pentru intarziere, din pacate pana in acest moment titlul (rile) marcate cu rosu in comanda dvs nu s-au regasit in stocurile furnizorilor nostri. In continuare depunem eforturi pentru aducerea lor de aceea va rugam sa ne comunicati daca doriti mentinerea comenzii. In momentul in care aceasta va deveni onorabila va vom anunta. Va multumim!
Cu stima,
Florinela Costache
Mi se pare super amuzant ca este anuntata la inceput ca “este un mail AUTOMAT” si la final semneaza “CU STIMA, Florina Costache”. Penibil…de parca intereseaza pe cineva stima unui raspuns…automat. En fin.
Imediat, Alex a raspuns si a spus ca, chiar si cu aceasta intarziere, vrea produsul in continuare.
Pe data de 8.02.2010 (deci la INCA O LUNA aproape…) primeste un ALT mail. Ahem:
“Stimat client(a),
E-mailul de mai jos reprezinta un mesaj automat de informare asupra starii comenzii dumneavoastra.
Ne cerem scuze pentru intarziere, abia astazi comanda d-voastra a devenit onorabila, va rugam sa ne informati daca mai doriti livrarea cartilor comandate. Eventualele titluri care nu apar nu se mai editeaza. In cazul in care vor reaparea va vom anunta prin e-mail.
Va multumim pentru intelegere si asteptam un raspuns! Va rugam pentru modificari sau alte comenzi sa folositi numerele de telefon specificate in site.
Cu respect,
Florinela Costache” (intre timp stima s-a schimbat in RESPECT, hahah)
Pe data de 09.02.2010 Alex primeste INCA un mail.
“Buna ziua!
Ne pare rau dar dupa ce am verificat, am observat ca am primit acest titlu mai scump de la producator. Din pacate, modificarea este independenta de noi. Va rugam sa ne comunicati daca il mai doriti la pretul acesta, respectiv pretul de achizitie. Va multumim!”
A se pune accentul pe “am observat, DUPA ce am verificat“. Deci ei nici nu verificasera. Boooon…
Alexa le raspunde:
“Buna ziua
Am primit de la dvs un mail, informandu-ma de schimbarea pretului cartii comandate de mine la data de 10.12.2009.
Tinand cont de faptul ca am asteptat onorarea comenzii 2 luni si de faptul ca pe intreaga durata pretul cartii a ramas la fel, nu este normal ca acest pret sa se schimbe brusc.Inteleg ca pe viitor aceasta carte va costa mai mult dar in acest moment, este normal ca eu sa platesc pretul la care am si facut comanda initiala, eu nefiind responsabila de neintelegerile firmei dvs cu furnizorul.
Acest lucru s-a intamplat si in alte circumstante, in cazul altor comenzi de pe internet ale altor firme, dar pentru clientii care au facut comanda la un anumit pret, acesta a ramas neschimbat, nefiind profesionista schimbarea coordonatelor unei comenzi la doua luni dupa.
Doresc in continuare cartea, dar o doresc la pretul deja stabilit.In caz contrar, ma voi vedea obligata sa apelez la mijloace media evidente, ceea ce va duce cu siguranta la o reclama negativa pentru site-ul dvs.
Multumesc anticipat,
A.B.”
Reprezentantii marilor Librarie.net, probabil ocupati, nu s-au sinchisit sa raspunda acestui mail, astfel incat Alex s-a simtit obligata, pe data de 25.02.2010, sa mai trimita un mail.
“Buna ziua
Astept, in continuare, raspunsul dvs legat de cererea mea de a primi cartea comandata, la pretul la care am convenit in urma cu doua luni.Este lipsa de profesionalism atat schimbarea unui pret dupa atat de mult timp in care clientul a asteptat onorarea comenzii cat si ignorarea raspunsului dat de acel client la aceasta schimbare.
Va repet ca am vazut acest lucru intamplandu-se de cel putin doua ori in cazul unor comenzi online si in ambele cazuri firmele respective si-au recunoscut greseala si au onorat comanda initiala, din dorinta de a-si respecta cuvantul si a nu isi creea reclama proasta in randul clientilor si in mass-media.
Va rog din nou sa imi onorati mailul cu un raspuns pozitiv.
Va multumesc anticipat”.
Au raspuns astazi, vineri, 26.02.2010.
“Buna ziua!
Va rugam sa verificati inca o data informatiile prezentate in site-ul nostru www.LIBRARIE.net referitoare la disponibilitatea titlurilor prezentate; nu dorim sa pacalim sau sa mintim pe nimeni, nu ne-am permite asa ceva la nivelul la care am ajuns. In continuare asteptam raspunsul dvs. Va multumim!”
O.K. Urmatoarele informatii highlighted sunt:
Produs disponibil la cerere: produsul nu este in stoc, insa putem sa il achizitionam de la editura sau de la alti distribuitori. Din aceasta cauza timpul de livrare variaza in functie de fiecare editura in parte. In cazul in care produsul ne este livrat la un alt pret fata de cel afisat la data cand dumneavoastra l-ati comandat, va vom contacta pentru a ne comunica daca mai doriti sa va livram respectivul produs avand in vedere noul pret. De asemenea, este posibil ca produsul sa nu mai fie disponibil nici la furnizori. Daca o comanda contine produse disponibile la cerere, timpul de livrare variaza in functie de cat de repede putem aproviziona titlurile solicitate. In cazul in care clientul si-a dat acceptul la completarea datelor in cosul de comanda cum ca accepta si comenzi partiale, daca o comanda contine atat produse disponibile in stoc cat si disponibile la cerere, este posibil ca sa trimitem comanda in mai multe transe. Veti primi un email de notificare inaintea trimiterii fiecarei comenzi partiale.
…………………………………..
1. Pe site, in prezent, acea carte costa TRIPLU fata de pretul DUBLU cerut de companie fata de comanda initiala a Alexei, acum 3 luni. Practic, acea carte a aparut la 3 preturi intr-un trimestru.
2. La Carturesti, aceeasi carte este in prezent la un pret mai mic decat pretul dublu cerut Alexei. Nu mai zic de pretul TRIPLU ce apare pe site. (oare cu ce marja de profit vinde Librarie.net cartile…? hmm…). De asemenea, o alta carte pe care mi-a luat-o Alex de pe Nemira.ro a venit imediat.
3. Ii intereseaza doar “sa fie acoperiti” si nu se zbat deloc sa isi faca clientii multumiti. Nu si-au dat seama ca prin astfel de taraganari (TREI LUNI) pierd cel putin cateva zeci de clienti. Da, pentru ca EXISTA social media/twitter/facebook/bloguri ca acesta etc.
4. CUM e posibil sa zici 20 de zile si sa dureze mai mult de o LUNA pana primesti doar un…raspuns?
5. CUM e posibil sa nu raspunzi unei intrebari DIRECTE, si doar la insistente sa vii sa te scuzi?
6. CUM e posibil sa te mai si lauzi ca “ai atins un INALT nivel”?
7. CUM e posibil sa afisezi un pret pe site…si clientului sa-i ceri ALT pret? (fie el si mai mic!)
8. CUM e posibil sa trimiti un mail, in legatura cu o comanda, FARA sa fi verificat inainte cu furnizorul, pentru a trimite o singura data, eficient, informatii despre acel produs?
9. Companiile care se respecta si inteleg ce este acela word-of-mouth si importanta acestui sistem de marketing (pana la urma), produsul ar fi fost livrat CAT MAI REPEDE la pretul comenzii. Da, ar fi pierdut cateva zeci de lei din profitabilitate, dar NU ar fi pierdut alte zeci/sute sau mii de clienti.
10. Nici nu MERITA sa asociez “nota” 10 cu Librarie.net.
Acest post va merge DIRECT in inbox-ul companiei si apoi in presa si in comunitatile de potentiali clienti ai retelelor sociale.
Intre timp…Carturesti rulez. :)
Aceeiasi dovada de neseriozitate am primit si eu de la Bitdefender in conditille in care cumparasem 2 licente de BitDefender 10(pentru 2 calculatoare) care trebuiau sa fie valabile 1 an. Dupa pe am instalat licentele pe cele 2 calculatoare nu au functionat decat luni dupa care nu se mai updatau. Le-am scris, a urmat un schimb de emailuri intre mine si compania BitDefender. El mi-au trimis niste programe de test. Le-am testat iar rezultatul l-am trmisi lor pe mail urmand ca ”speclialistii’ BitDefendr sa imi raspunda. Binenteles ca i-am contactat si telefonic ei spunandu-mi acelsi lucru, c avoi primi raspuns pe email.
Toata aceasta poveste au fost anul trecut, in 2009. Acum suntem in 2010 si nu am mai primit nici un raspuns de la BitDefender. Intre timp am si renuntat la acel program inlocuindu-l cu un alt anti-virusmult mai bun.
Si a doua a fost pe situl http://www.bbcollection.ro/ de unde am vrut sa imi comand o curea de ceas. AM intrat pe site am ales cureaua am dat telefon. La telefon au raspuns abia dupa 3 zile si mi sa zis ca pentru orice produs de la ei trebuie sa fac comanda la ei pe site cu toate ca ei au sediu undeva la Piata Unirii. In fine.
Am facut comanda pe site la care mi-au raspuns rugandu-ma sa le confirm daca doresc acea curea intrucat nu o au pe stoc si trebuie sa faca comanda.
Bun. Mi-am dat acceptul si nici pna in prezent nu am mai primit raspuns.
Comanda am facut-o anul trecut.
Romania inc anu este pregatita pentur comertul electronic sau mai bine zis nu toti sunt capabil sa faca comer electronic.
Incercati si http://www.buybooks.ro/.
O singura recomandare: alegeti ceea ce scrie ca e in stoc. O sa ramaneti impresionati. Am comandat un dictionar si l-am primit acasa in aceeasi zi !
Ca regula generala, insa, daca va grabiti (ex. cadouri in ultimul minut), mergeti la o librarie.
Am ramas socata de ce am citit aici, nu pot sa cred ca cineva isi imagineaza ca ai astepta 3 luni pentru o carte pe care sa o primesti si la pret marit! Profit de ocazie sa va fac o propunere, incercati si site-ul http://www.elefant.ro, e nou pe piata, ofera livrare prin curier rapid, ceea ce reprezinta pentru mine un mare avantaj, si chiar are o oferta vasta. Sa-mi spuneti ce parere aveti.
Si o colegă de-a mea a intâmpinat probleme de acest fel. Ea a comandat un numar măricel de manuale la un preț care era la ofertă, dar factura a venit cu prețul întreg, fără reducerea publicată pe site. Când a întrebat ce s-a întâmplat cu prețul afișat, i s-a răspuns că oferta a expirat în urmă cu două săptămâni (dar pe site prețul era cel de promoție)….
Vreau sa spun ca de-a lungul timpului am cumparat de foarte multe ori de pe librarie.net si nu am avut nicio problema. Mereu mi-au raspuns la e-mailuri, iar multe dintre cartile de pe acest site (chiar daca nu toate) au preturi destul de accesibile. Am incercat si varianta buybooks.ro, datorita faptului ca aveau niste preturi chiar mai mici decat cele de pe librarie.net, insa lipsa comunicarii din partea lor m-a facut sa nu mai vreau sa am de a face cu ei.
Ultimele comenzi pe care le-am facut pe buybooks (mentionez faptul ca am comandat carti care erau afisate ca fiind IN STOC), nu numai ca nu au fost onorate, dar ei nu s-au obosit sa-mi dea niciun mail de instiintare, prin care sa ma anunte ca nu au sau ca nu pot sa livreze produsele comandate, in timp ce eu mereu le trimiteam mail-uri cu intrebari referitoare la comanda. Insa din partea lor…nimic.
Dupa parerea mea, librarie.net si elefant.ro constituie alegeri net superioare.
Buna ziua ! Am comandat de multe ori prin librarie.net, fara sa am vreodata vreo problema. Raspunsul automat la comanda facuta imi parvenea in cateva ore, cel tarziu a doua zi. Cartile au fost intotdeauna cele solicitate, la pretul agreat initial. Singura chestie care ma deranjeaza la ei este costul de livrare : 10 lei prin posta…(stai si la coada, platesti si destul de mult) sau 13-15 lei prin curier, mult, avand in vedere ca si curierul asteapta ceva, ca deh, ti le-a adus la usa. Prin comparatie, la aceleasi titluri, am gasit preturi mai mari pe elefant, ce sa mai vorbim de diverta ? Insa in ultimele zile am prins niste oferte bune pe elefant si am profitat. Norocul este ca am pe cineva in zona depozitului lor si nu platesc livrarea. Deci dupa mine, numai de bine despre librarie.net si sper sa pot spune acelasi lucru si despre elefant, dupa ce voi avea cartile.
Eu mi-am comandat cam 70-80% din cartile din ultimii 2 ani de pe librarie.net si n-am avut niciodata nicio problema. Mereu am primit mailuri de instiintare din partea lor, iar pt cartile pe care le-am comandat am platit mereu pretul afisat pe site. Deci, nu am de spus nimic de rau despre librarie.net. Este posibil totusi sa se mai intample unele erori si sa mai apara cate un client nemultumit, dar asta se poate intampla oriunde, la orice magazin, librarie sau pe orice site.
Am vazut ca cineva a criticat mai sus site-ul buybooks. Pot spune ca si eu am patit-o cu buybooks, in sensul ca nu imi trimiteau mailuri si nici cartile pe care am incercat sa le comand de la ei. Pur si simplu nu-mi raspundeau nici la telefon si nici pe mail, iar de trimiterea cartilor nici nu putea fi vorba. Acum mai multe luni, de doua ori mi s-a intamplat sa comand de la ei niste carti si am asteptat de fiecare data mai mult de o luna de zile si cartile nu au aparut nici pana azi. Si dupa cum am spus, au fost cam nesimtiti pt ca nici macar nu m-au anuntat ca nu au sau ca nu pot trimite cartile. Am pierdut timp degeaba din cauza lor.
Asa ca, pt mine, librarie.net e mult peste alte site-uri de acest gen, ba chiar si peste elefant.ro, acestia din urma avand de obicei preturi mai piperate.
Hello,
Cred ca pana la urma sunt experiente si experiente si este greu sa faci aprecieri absolute judecand doar prin prisma unei experiente. Eu am comandat in mai multe randuri pe librarie.net, nu am avut nicio problema niciodata, au cele mai bune preturi si au fost foarte prompti in livrarea comenzilor. In schimb, am avut si experienta ca, pe elefant.ro, sa command niste carti, comenzile sa fie confirmate, o parte din comanda livrata si la un moment dat (ceva vreme de la confirmare) sa ma sune cineva de la elefant sa imi spuna ca, de fapt, cartile restante NU MAI VIN DELOC. Asa ca…surprise pot veni de la orice sursa…din pacate. Insa, eu recomand cu caldura siteul
Reclama negativa, nu sunt de acord ! Eu comand de pe Librarie.net frecvent si nu am intampinat probleme, probabil nu ati verificat stocul drept urmare a trebuit sa asteptati ,asadar si pretul a fost altul.
Parerea mea este sa fiti mai cu bagare de seama cand completati campurile comenzii, ca sa nu mai aveti probleme pe viitor .
Am comandat si eu mai multe carti de pe librarie.net. Neseriosi si nesimtiti!!! Mi-au trimis un dictionar care arata in ultimul hal, cotor rupt, manjit, numai nou, cum pretindeau ei, nu era. Apoi, in loc de 2 manuale de clasa a V-a mi-au trimis de a VI-a. Eu spun ca au facut-o intentionat. Niste idioti. Trebuie reclamati.
Asta nu inseamna ne-a aparat ca sunt niste idioti. Poate ai comandat din greseala din sectiunea ANTICARIAT, sau daca nu, a fost doar o greseala. In plus poti sa le trimiti inapoi, sunand-ui inainte. Ei iti vor da altele noi. Si inca ceva: nu cred ca au facut-o intentionat, hai sa fim seriosi , numai o fata de clasa a 5-6 poate sa pretinda asta. De-alfel, si-ar pierde clientii! ;)
Eu am comandat o singura data de la ei si chiar nu am avut probleme. Asta acum un an, daca nu ma insel. Pana la urma, daca esti nemultumit undeva, nu mai cumperi de acolo. E cea mai mare pedeapsa pe care poti sa le-o aplici. Ce-i drept, librarie.net nu par foarte updatati, ca design si usabilitate lasa de dorit. Si atunci raman celelalte librarii online de incercat, care sunt totusi in pas cu cerintele utilizatorului de azi.
Pot sa-ti dau un sfat: nu comanda niciodata carti de pe librarie.net care au LA CERERE, comanda numai carti care spun ca sunt in stoc, eu comand mai mereu pe librarie.net si nu am avut deloc probleme si in plus daca iei carti de peste 150 lei nu mai platesti livrarea. Multe site-uri nu au asa ceva. Si iti spun si eu, cand comanzi o carte sau oriunde, priveste cu atentie campurile, si mai ales la informatiile ce le ai in cos.
Este un site neserios care preia comenzi si nu le onoreaza. Am facut o comanda in data de 19.01.2015 ptr un produs in valoare de 306 lei, fiind informat in data de 27.01.2015 ca aceasta comanda a fost anulata datorita lipsei acelui produs, in conditia in care dupa efectuarea comenzii am primit confirmarea comenzii si factura acelui produs.
RUSINE!!!!
Am comandat pe librarie.net si pot zice ca este un site foarte serios si de incredere. Am comandat 27 carti din care una nu o aveau in stoc si mi-au spus ca respectiva carte va sosi in 10 zile. Dupa numai 2 zile m-au contactat atat telefonic cat si prin e-mail, spunandu-mi ca intreaga comanda a fost expediata si va ajunge in 1-2 zile lucratoare. Totul a fost super ok…..recomand cu incredere librarie.net (cartile sunt mult mai ieftine in comparatie cu alte site-uri).
Am comandat 4 carti de la ei.Mi-au trimis mail pentru plata insa erau trecute doar 3 carti si nici o explicatie pentru lipsa celei de-a patra. I-am intrebat de ce nu e trecuta si a patra si mi-au raspuns ca nu o mai au in stoc (insa era in stoc atunci cand am facut comanda) si daca doresc, pot adauga in mail un alt titlu.
Am adaugat alte doua carti dar nu am primit confirmare.
Am mai trimis un mail dupa 8 zile si nu mi-au raspuns nici pana astazi. Lipsa de profesionalism.
Foarte neseriosi ca firma si ca oameni.
Cumparati cu incredere de pe Librarie.net am comandat multe carti toate mi-au venit si sunt multumit.
Am comandat un ghiozdan care era în stoc, am primit mail că în 24h se va livra comanda, după 5 zile am telefonat și mi-au spus că nu era în stoc și au făcut comanda la furnizor și că în 7 zile vine. Bineînțeles că după 7 zile am telefonat din nou și mi-au răspuns că nu au primit răspuns de la furnizor. Între timp a început și școală iar copilul meu mă tot întrebă cand primește ghiozdanul cu dinozauri.
Indiferent cat de mulțumiți ați fost voi și câte zeci de comenzi au decurs fara probleme, pentru mine a fost prima și ultima dată când comand la librărie.net
Le-am dat si eu o sansa celor de la Librarie.net si m-au dezamagit total.
Am comandat o carte pe care o aveau in stoc la momentul comenzii si o saptamana dupa imi spun ca nu mai au cartea pe stoc si nici nu o mai aduc. Facusem comanda de Black Friday si renuntasem la alte oferte bune in favoarea lor.
Am sunat sa le spun ca trebuie sa fie o greseala iar eu am comandat cartea cand era in stoc. Explicatia lor a fost ca, intradevar, aveau cartea atunci dar “in stoc la furnizor”, nu fizic in depozitul lor, si furnizorul a vandut stocul iar ei nu sunt responsabili de stocul furnizorilor. Nici macar nu si-au cerut scuze pentru situatia creata sau sa le para rau ca nu pot onora comanda.
Puteti trage ce concluzii doriti, am citit mai sus ca sunt si oameni multumiti de serviciile lor, eu unul nu vreau sa mai aud de ei.