Deci uichendul asta am stat cat mi-a permis timpul (sambata m-a prins noaptea fara sa-mi dau seama in fata computerului…) jucand Dragon Age:Origins. Un RPG facut de cei ce au lansat pe piata acu` ceva gen 7-8 ani si Baldur’s Gate 2 din cauza caruia un fost coleg de liceu a lesinat. Dupa ce s-a jucat 7 zile aproape non-stop.
Ce mi-a placut:
- muzica din meniu care este DE DEPARTE cea mai tare auzita de mine in vreun joc. Si nu exagerez. Crescendo, cu o voce feminina de-ti da fiori, bla-bla.
- ca in orice RPG care se respecta, incepi prin a-ti crea un personaj pe care-l vei creste de-a lungul jocului. Poti sa modifici ABSOLUT ORICE la el, fiecare firicel de par din nas, buza de sus si tatuajele de pe fata/corp.
- In functie de clasa aleasa, jocul incepe in ALT loc si, pana la un punct, actiunea difera. Io, ca si mag, a trebuit sa trec niste teste colindand printr-o lume ireala/imaginara care se presupune ca ar fi lumea visurilor noastre. Incercam sa inving…cosmarele…reprezentarea lor semi-fizica, absolut BESTIAL!
- Si ca veni vorba…actiunea, per total, este f. inteligenta, cursiva, simti ca esti REGIZOR intr-un film de genul Lord of the Rings. Fara a il copia insa pe Peter Jackson.
- Vocile sunt FOARTE FOARTE FOARTE veridice, parca ESTI acolo. Spre deosebire de alte RPG-uri, cand un personaj vorbeste, deseori nu sta pe loc. Se misca asa cum simte el, cum ii este PERSONALITATEA. Legaturile dintre personaje sunt profunde, flirteaza, se urasc, fac misto unul de altul. Umorul este de calitate, la fel si dramele, te ATASEZI de personaje.
- Libertate de alegere foarte mare – poti juca de unul singur sau sa-ti faci o echipa, poti alege sa ii schimbi intre ei, caz in care unii se supara. Poti colinda teritoriul, intr-adevar, mai putina libertate decat la Oblivion par example, sau Gothic 3.
- Bataliile sunt f. dinamice, dar si f. inteligente. Poti pune pauza oricand pentru a da ordine strategice caracterelor tale, ca in Baldur`s Gate. Personajele se misca foarte real in batalii (si pe langa), luptatorul sufera pentru fiecare lovitura primita, isi misca scutul disperat, pareaza, vrajitorul incearca sa se fereasca de sageti pentru a-si finaliza vraja, arcasul tinteste, daca il pui, spre picioare, pentru a limita miscarile adversarilor.
- Grafica arata bestial, lumini/umbre, lacul tremura, copacul traieste, oamenii respira si ridica din spranceana. Imi place un amanunt fain…faptul ca dupa batalii, cand apropii personajele, chiar au sange pe ele, pe sabii, pe fata, pe maini. Si e misto ca NU toate sunt improscate cu substanta rosie. Magul, care sta departe de principiu, este curat si vesel, pe cand ceilalti sunt vai de capu` lor. Super tare.
Ce nu imi place?
Ca m-am blocat. Se pare ca trebuia sa castig mai multa experienta anterior pentru a ma putea aventura atat de departe in joc. Si acu` mi-o fur aproape non-stop, tre’ sa repet o batalie de 5-6 ori pentru a invinge. Kkt.
Asa, deci recomand. Eu l-am cumparat de pe DC++, e ieftin si are 8 giga. :D Se merita. Si astfel inchei postul meu adolescentin de luni dimineata…