Catva date mai putin stiute despre trenurile aflate sub compania CFR, intrucat abia am avut iarasi placuta experienta de a merge cu acest transport in comun(e).
- Limita de viteza pe sinele din Romania este de maxim 160 km/h, insa aceasta viteza poate fi prinsa, teoretic, doar pe ruta Bucuresti-Constanta unde sina a fost modernizata in 2006.
- Indiferent de regimul trenurilor (personal sau Intercity), toate acestea pot prinde aceeasi viteza maxima. Difera numarul de opriri…si confortul.
- Pentru ca trenurile sa nu se opreasca, conductorul trebuie sa apese la cateva zeci de secunde, cu regularitate, o pedala.
- Daca acesta uita sa apese, trenul incetineste pana la oprire, in mod automat. Pe sine exista la intervale regulate si destul de dese o cutie (ati vazut-o cu totii) care este setata sa “ordone” trenului oprirea daca conductorul omite sa apese pedala.
- A existat un caz in care conductorul a facut infarct in apropiere de Bucuresti – Gara de Nord, insa trenul s-a oprit automat ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat, coordonat fiind de acele cutii electrice.
- Prima linie CFR din Romania a fost inaugurata la 20 august 1854 (intre Oravita – Banat – si Bazias, port de la Dunare).
- Gara de Nord din Bucuresti a fost infiintata in 1868.
FRUSTRARI PERSONALE legate de CFR:
- De ce kkt nu au rezolvat in atatea decenii problema CALDURII in trenuri??? Aproape NICIODATA nu este temperatura potrivita pentru corpul uman. (ori mor de cald, ori de frig).
- De ce kkt tre’ sa ascult muzica vecinilor de compartiment/de tren? (in principal manele si/sau hip-hop`n`house).
- De ce pana mea (pentru variatiuni…) toti nasii sunt lipsiti de umor?
- De ce puii mei aproape tot timpul nimeresc intr-un compartiment unde geamul nu se deschide sau se deschide al dracu` de greu? (as in…e nevoie de cel putin 4 maini sa-l dam in jos…)
- De ce la trenurile noi spatiul de bagaje este INFIM? (nu-mi incape nici juma’ din rucsac…damn…)
Spor spor si calatorie placuta! :D
PS-eu oricum raman fan trenuri!